North and South Photoblog

Fåglarna flög.

Posted in Animals, Black & White, Fredrik Persson, Skåne by Persson Fredrik on November 14, 2010
Björktrastar.

Björktrastar.

Det var länge sedan jag fotograferade fåglar så i dag tyckte jag att det var dags att se vad kunde skapa i fågelväg. Gråmulet och regn underlättar inte fotograferandet, men till slut lyckades jag hitta ett gäng björktrastar som satt och slöade på en kraftledning vid järnvägen. Jag riggade stativet, ställde bländaren på 11 för att ge hyfsat lång slutartid och fåglarna bara satt där och stirrade på mig. Som tur var tröttnade de på mig ganska fort och flög i väg.

//Fredrik

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. S. Fann said, on December 3, 2010 at 7:40 am

    gorgeous piece. it sings in great volume, a quiet-beauty.


Leave a Reply

