North and South Photoblog

En slända till…

Posted in Fredrik Persson, Insects, Macro by Persson Fredrik on September 7, 2008

Jag trodde sessongen för sländor var över, men tydligen så hade jag fel. i dag när jag tog en runda i Alnarpsparken så träffade jag denna “lille” krabaten som var ute och flög, tillsammans med en massa polare. Jag blev inte helt nöjd med skärpan vid ögonen, jag tror att jag var lite för nära, detta är ingen delförstoring utan jag kom faktiskt så nära med mitt 105mm macro. Jag får se om jag hinner med sländor en gång till i år.

EDIT: Jag såg att det fanns en snarlik bild med bätrre skärpa så jag bytte.

Vill ni se fler bilder på sländor så spana in dessa:

Slända (Augusti 2007)

Fråga inte (Augusti 2008)

//Fredrik

Leave a Reply

