North and South Photoblog

Panorama

Posted in Fredrik Persson, Landscape, Panorama, Skåne by Persson Fredrik on January 13, 2008

Min första bild för i år är även min första bild på många veckor. Tyvärr har inte hösten och vintern (så här långt) erbjudit någon spännande fotografering. Denna panoramabild över Mardal tog jag av en ren slump när jag hälsade på syrran. Solen försökte bryta igenom molntäcket medan vi åt frukost, lagom till att vi kom ut försvan solen. Detta är sådant man får räkna med när man ska fotografera i januarimånad. Efter en kort promenad i vinter kylan återvände vi hem för att dricka förmiddagskaffe. Syrran skulle visa någon mjukvara för att skapa panoramabilder med mina grå och tråkiga bilder. Givetvis så tittar solen fram när vi sitter inne och leker med bilderna. Vad gör man? Min lösning är att sticka ut med kameran igen. Bilden gimpade jag sedan ihop på tåget hem på laptopen.

nos_mardal_jan_08_tn.jpg

Klicka på bilden för högre upplösning.

Tidigare Mardals bilder:

Morgon i Mardal (Dec 2006)

//Fredrik

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Panorama (jan 2008) […]


Leave a Reply

