North and South Photoblog

Domkyrkan i Lund

Posted in Black & White, Fredrik Persson, Lund, Skåne by Persson Fredrik on September 11, 2007

domkyrkan_lund_2_mini.jpg

Det är ganska spännande att stå och titta på turisterna som plåtar Domkyrkan i Lund, detta är ingen bild som de skulle ta.

Själv tog jag bilden i väntan på bussen, min tanke först var att ta en typiskt dålig turistbild för att sedan blogga om hur man gör för att ta bättre bilder. Vem vet, kanske jag skriver en sådan artikel ändå…

//Fredrik

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Antonia said, on October 20, 2007 at 7:30 am

    Hmmm…vet inte om jag skulle kalla den för en dålig turist bild. Jag tycker den säger en hel del. Och inte ser jag flickan som sitter där som turist heller. Utan henne hade den varit mer turistaktigt. Är det inte en gitarrfolder bredvid henne? Färgen eller kanske avsaknaden av färg som gör hela bilden. Och att hon sitter där hon sitter helt omedveten att hon ger dramatik åt bilden. För just hon och hennes pinaler gör att att man kan släppa fantasin fritt och fundera och bygga upp ytterligare bilder i den egna huvudet.
    Men det är bara min lilla åsikt.

  2. Fredrik said, on October 20, 2007 at 10:38 pm

    jag håller med dig, det är inte denna bilden i sig som skulle vara en dålig “turistbild”. Turisterna “måste” ha med tornen på domkyrkan, annars är det inte domkyrkan. Personligen älskar jag denna bilden, just pga personen som sitter på trappan och skriver eller vad hon nu gör. Det ger bilden en mening, utan henne hade bilden bara varit en bild på en dörr.

    //Fredrik


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 47 other followers

